CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, April 26, 2009

fikirkan...

skrg saya masih membaca buku "Ibadah Unggul : Telinga Mendengar al-Quran" yang saya rasa patut di selami jika kita itu peminat al-Quran (siapa tidak?)

byk pengajaran yang saya dapati melalui buku hasil tulisan Abdullah Al-Qari Hj. Salleh,Masya-Allah, jameela nama penulis ini (nama yang diberi itu suatu doa, ternyata "Qari" itu sudah terbukti doa di makbulkan apabila penulis menyelami benar2 hak Quran). antaranya kepentingan hadirnya hati, niat, dan ikhlas dalam melakukan ibadah. Solat 5-6 minit kita itu harus sentiasa kita hadirkan hati kita, bukan kah kita berdialog terus dgn Maha Pencipta?

Namun ada satu sabda Rasulullah s.a.w yang betul2 buat saya berfikir :

"Berapa ramai pembaca yang membaca al-Quran, sedangkan al-Quran mengutukkannya (disebabkan amalannya bertentangan dgn ajaran al-Quran itu sendiri)".

ya ukhti & akhi, inilah masanya kita mencari peribadi ibarat al-Quran. sesungguhnya al-Quran itu lengkap menggariskan kepada kita halal haram, hak dan batil. jgn lah di baca sekadar membaca, dengarkan dan fikirkan lah...insyaAllah sama2 kita menuju kegemilangan dlm beragama...

0 comments: